Hrana in erektilna disfunkcija

Erektilna disfunkcija je zagotovo ena izmed najbolj neprijetnih  stvari, ki jih moški lahko doživi. Toda nova študija kaže, da bi uživanje več hrane, bogate s flavonoidi – to so na primer borovnice, jagode, robide in agrumi – lahko zmanjšalo tveganje za motnje erekcije pri moških srednjih let za več kot 20%.

Raziskovalci pravijo, da uživanje več hrane z visoko vsebnostjo flavonoidov – na primer borovnic in jagod – lahko pri moških zmanjša tveganje za motnje erekcije.

Vodilni raziskovalec z univerze v Veliki Britaniji in kolegi s Harvarda so objavlili svoje ugotovitve v The American Journal of Clinical Nutrition (ameriška revija o prehrani).

Ocenjujejo, da ima približno 30 milijonov moških v ZDA (in to samo v ZDA) erektilno disfunkcijo – nezmožnost, da bi dobili ali ohranili zadovoljivo erekcijo dovolj, da bi z njo lahko sodelovali v spolnih odnosih. Moški, starejši od 60 let, so najbolj ogroženi zaradi erektilne disfunkcije, čeprav se pojavlja tudi pri približno 32% moških, mlajših od te starosti.

Prejšnje raziskave so pokazale, da lahko redna vadba zmanjša tveganje za erektilno disfunkcijo pri moških. Vendar pa je v tej zadnji raziskavi dokazano, da je uživanje hrane, bogatejše s flavonoidi, enako koristno za izboljšanje in preprečevanje motnje erekcije kot hitra hoja do 5 ur tedensko.

“Vedeli smo že, da lahko vnos določenih živil z visoko vsebnostjo flavonoidov zmanjša tveganje za nastanek stanj, vključno s sladkorno boleznijo in srčno-žilnimi boleznimi”, opozarja profesor s Harvarda. “To je prva študija, ki preučuje povezavo med flavonoidi in erektilno disfunkcijo, ki prizadene do polovice vseh moških srednjih let in starejših.”Vadba in dieta, bogata s flavonoidi, je zmanjšala tveganje za motnje erekcije za 21%

Raziskovalci so analizirali podatke o prebivalstvu več kot 50.000 moških srednjih let. Zbrani so bili podatki o sposobnosti moških, da dobijo in vzdržujejo podjetje za erekcijo, dovolj za seks, podatke o prehrani pa so zbirali vsaka štiri leta od leta 1986.

Visok krvni tlak, diabetes, kronične ledvične bolezni in bolezni srca in krvnih žil so le nekateri dejavniki, ki lahko sprožijo erektilno disfunkcijo. Psihološke težave, kot sta tesnoba in depresija, lahko prav tako prispevajo k erektilni disfunkciji.

Približno 40% moških, starih 70 let in več, ima erektilno disfunkcijo.

Raziskovalci so ugotovili, da imajo moški, ki uživajo hrano z visoko vsebnostjo flavonoidov – zlasti so tukaj pomembni antocianini, flavoni in flavanoni – manjše tveganje za motnje erekcije kot moški, ki take hrane ne uživajo. Antocianini so prisotni v borovnicah, češnjah, jagodah, robidah, redkvici in črnem ribezu, flavoni in flavanoni pa v citrusih. “Glavni viri antocianov, flavonov in flavanonov so jagode, borovnice, rdeče vino, jabolka, hruške in agrumi,” nam je še povedal profesor.

Ugotovljeno je bilo, da imajo moški z višjim celotnim vnosom sadja 14-odstotno zmanjšano tveganje za erektilno disfunkcijo v primerjavi z moškimi z manjšim celotnim vnosom sadja, moški, ki so redno uživali hrano, bogato z antocianini, flavoni in flavanoni, pa so imeli 10-odstotno zmanjšano tveganje za erektilno disfunkcijo.

“Glede količin govorimo le nekaj porcij na teden,” pravi profesor.

Poleg tega je bilo ugotovljeno, da imajo moški, ki so z redno vadbo kombinirali flavonoidno prehrano, za 21% manjše tveganje za motnje erekcije v primerjavi z moškimi z nižjim uživanjem flavonoidov in nizko telesno aktivnostjo. Po ugotovitvi možnih dejavnikov, vključno s telesno dejavnostjo, telesno težo, uživanjem kofeina in statusom kajenja, so ugotovitve ostale – na splošno je bila povezava med prehrano, bogato s flavonoidi, in zmanjšanim tveganjem za erektilno disfunkcijo močnejša pri mlajših moških.

Čeprav izsledki kažejo, da bi prehrana, bogata z flavonoidi, lahko koristila spolnemu zdravju za moške srednjih let, profesor epidemiologije in prehrane na Harvardu, pravi, da bi takšna prehrana lahko koristila tudi srcu: “Erektilna disfunkcija je pogosto zgodnji barometer slabe žilne funkcije in ponuja kritično priložnost za posredovanje in preprečevanje srčno-žilnih bolezni, srčnega infarkta in celo smrti.“

Moški z erektilno disfunkcijo morajo biti bolj motivirani za bolj zdrave življenjske navade, na primer za bolj pogosto telovadbo in uživanje pravih živil – kar bi zelo koristilo tudi njihovemu dolgoročnemu srčno-žilnemu zdravju. “